Reedukacja psycholog
Reedukacja psycholog
-
Terapia pedagogiczna (reedukacja) — to oddziaływanie za pomocą środków psycho — pedagogicznych na przyczyny trudności w uczeniu się. Ma na celu eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji (poziom samooceny, niechęć do dalszej nauki, zaburzenia koncentracji, zaburzenia kontaktów interpersonalnych, nerwice, trudna i patologiczna sytuacja domowa — zbyt duży nacisk na naukę), likwidowanie przyczyn, wyrównywanie wiadomości szkolnych, kompensacja.
Reedukator pomoże Państwa dziecku pokonać trudności związane z nauką czytania, pisania, grafiką, zasadami ortograficznymi, a także zredukować deficyty rozwojowe tzn. wyćwiczyć analizę i syntezę słuchową, analizę i syntezę wzrokową oraz koordynację ruchową.
-
Dysleksja rozwojowa
Są to specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci o prawidłowym rozwoju umysłowym. Spowodowane są zaburzeniami niektórych funkcji poznawczych, motorycznych i ich integracji, uwarunkowanymi nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego. Dysleksja rozwojowa może — choć nie musi — przekształcić się w dysleksję.Objawy dysleksji rozwojowej
Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu ujawniają się dopiero w szkole, podczas gdy już w okresie przedszkolnym można zauważyć objawy, które cechują tzw. dzieci ryzyka dysleksji.Zaliczają się do nich:
- opóźniony rozwój mowy,
- mała sprawność i koordynacja ruchów podczas zabaw ruchowych, samoobsługi,
rysowania i pisania (brzydkie pismo); - wadliwa wymowa, trudności z wypowiadaniem złożonych słów, błędy gramatyczne;
- trudności z różnicowaniem głosek podobnych oraz z wydzieleniem sylab, głosek ze słów
i ich syntezą;