Zajęcia dla dorosłych
Zajęcia dla dorosłych
-
Do kogo kierujemy zajęcia z logopedii artystycznej i medialnej
(emisja i higiena głosu)?Zajęcia skierowane są do osób, które:
- często występują przed publicznością (konferencje, sympozja, szkolenia);
- mają bezpośredni kontakt z mediami,
- zamierzają studiować kierunki powiązane z kulturą słowa i wystąpieniami publicznymi np. studia teatralne, dziennikarstwo;
- specjalizują się w rzecznictwie prasowym.
Cel zajęć:
Zajęcia mają na celu uwolnienie naturalnego głosu a także umiejętne stosowanie aparatu artykulacyjnego w komunikacji międzyludzkiej.
Na ćwiczeniach poruszać się będziemy w sferach emisji i higieny głosu, dykcji, technik oddechowych, komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
-
Czyli nieprawidłowa artykulacja głosek.
-
Jąkanie to zaburzenie tempa, rytmu i płynności mowy. Charakteryzuje się rozpadem koordynacji w zakresie funkcji układu oddechowego, artykulacyjnego i fonacyjnego.
Cel terapii:
Zwiększenie płynności mówienia poprzez:
- wytworzenie i utrwalenie prawidłowego toru oddechowego,
- zmianę nastawienia wiązadeł głosowych,
- zniesienie silnego zwarcia zębowego,
- zwolnienie tempa mowy,
- rytmizację,
- frazowanie, sylabizowanie;
- relaksację,
- socjoterapię,
-
Afazja to zaburzenie mechanizmów programujących czynności mowy (częściowe lub całkowite), spowodowane organicznymi uszkodzeniami odpowiednich struktur mózgowych u człowieka, który wcześniej te czynności opanował.
Czynniki powodujące afatyczne zaburzenia mowy to:
- udary mózgu,
- urazy czaszki,
- guzy mózgu,
- choroby zwyrodnieniowe mózgu– np. choroba Alzheimera.
-
Dyzartria — zespół zaburzeń oddechowo – fonacyjno — artykulacyjnych, spowodowany uszkodzeniem dróg nerwowych i jąder podkorowych lub móżdżku. W efekcie niepełne, zniekształcone artykulacje określonych dźwięków.
Cel terapii:
- pomoc pacjentowi w rozwinięciu umiejętności wyraźnego mówienia,
- modyfikacja napięcia, siły i struktury mięśni aparatu mowy;
- modyfikacja postawy ciała i połykania,
- modyfikacja oddychania,
- modyfikacja fonacji,
- modyfikacja rezonansu,
- modyfikacja pracy mięśni twarzy i ruchów diadohokinetycznych,
- modyfikacja artykulacji,
- modyfikacja prozodii,
- rozszerzenie kompetencji komunikacyjnych.